UniYou Iskolaszövetkezet

TAGSÁGI MEGÁLLAPODÁS

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
(a továbbiakban: „ÁSZF”)

1. ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK

i. Iskolaszövetkezet: UniYou Iskolaszövetkezet (székhely: 1026 Budapest Pasaréti út 83.; adószám: 32397565-2-41; cégjegyzékszám: 01-02-054693; bankszámlaszám: 22222222-35434746) (továbbiakban: Iskolaszövetkezet)
ii. Iskolaszövetkezet képviseletében eljárni jogosultak: az Iskolaszövetkezet igazgatóságának mindenkori tagjai, önállóan.
iii. Szolgáltató: az 1. pontban meghatározott Iskolaszövetkezet.
iv. Applikáció: UniYou applikáció.
v. UniYou applikáció: az UniYou iskolaszövetkezet által használt applikáció, melynek segítségével a tagok az összes iskolaszövetkezethez kapcsolódó ügyet intézni tudják.
vi. UniYou szoftverfelület, szoftverfelület: az Iskolaszövetkezet által a Megbízó számára kialakított webfelület, ahol a Megbízó az összes egyedi megbízáshoz kapcsolódó ügyet intézni tudja
vii. Felek: Iskolaszövetkezet és Tag együttesen.
viii. Tag: a 2006. évi X. törvény II. (a továbbiakban: „Szövetkezeti Tv.”) fejezet 2. pontja és az Iskolaszövetkezet Alapszabálya szerint meghatározott nappali tagozatos tanuló, hallgató.
ix. Egyéb tag: a Szövetkezeti Tv. II. fejezet 2. pontja és az Iskolaszövetkezet Alapszabálya szerint meghatározott, nem nappali tagozatos tanuló, hallgató, valamint tanulói vagy hallgatói jogviszonnyal nem rendelkező természetes vagy jogi személy.
x. Iskolaszövetkezeti tag: a Szövetkezeti tv. szerinti, személyes közreműködésre kötelezett tagja.
xi. Részmunkaidős iskolaszövetkezeti tag: a Szolgáltató olyan iskolaszövetkezeti tagja, akinek a napi feladatteljesítési ideje kevesebb mint 4 óra.
xii. O.F.SZ. Zrt.: O.F.SZ. Országos Fizetési Szolgáltató Zrt. (székhely: 1026 Budapest, Pasaréti út 83. 1. em., adószám: 24134291-2-41, cégjegyzékszám: 01 10 047548).
xiii. O.F.SZ. Zrt. által üzemeltetett banki applikáció: a Tag ezen az applikáción keresztül tudja intézni az O.F.SZ. Zrt.-nél nyitott számlájával kapcsolatos pénzügyeket.
xiv. Megbízó: az a természetes vagy jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet, aki a Szolgáltatótól szolgáltatást rendel.
xv. Szolgáltatás fogadója: Megbízó, aki igénybe kívánja venni az Iskolaszövetkezet szolgáltatásait.
xvi. Szolgáltatás: Szolgáltató által a Szolgáltatási Szerződésben vállalt szolgáltatás.
xvii. Szolgáltatási Szerződés: a Megbízó által (cégszerűen) aláírt, Megbízó és Szolgáltató között az Iskolaszövetkezet Általános Szerződési Feltételei szerint létrejött szerződés.
xviii. Szolgáltatás időtartama: az az időszak, amelyre a Megbízó a Szolgáltatóval szerződött.
xix. Szolgáltatásra vonatkozó jogszabályok: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: „Ptk.”), a szövetkezetekről szóló 2006. évi X. törvény (továbbiakban: „Szövetkezeti Tv.”), a munka törvénykönyvről szóló 2012. évi I. törvény (továbbiakban: „Mt.”), a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény (a továbbiakban: „Munkavédelmi Tv.”).
xx. Tagsági ÁSZF: jelen dokumentumban szabályozott, Iskolaszövetkezet és Tag közötti, tagsági megállapodás részleteit meghatározó, átalános szerződési feltételek.
xxi. Feladatteljesítés helye: a Szolgáltatási Szerződésben, Megbízó által meghatározott hely.
xxii. Jelenléti ív: a Tag által az eseti megállapodás alapján a szolgáltatás fogadójánál végzett személyes közreműködés, teljesítés alapján vezetett meghatározott óraszám. A jelenléti ívet a Megbízó fogadja el. Az elfogadott jelenléti ív alapján az Iskolaszövetkezet kifizeti a Tagot.
xxiii. Alapszabály: Iskolaszövetkezet mindenkor hatályos alapszabálya.
xxiv. Külső szolgáltatásra irányuló jogviszony: az Iskolaszövetkezet és az Iskolaszövetkezet nappali tagozatos tanuló, hallgató tagja közötti külső szolgáltatásra vonatkozó tagsági megállapodás alapján létrejött, olyan sajátos jogviszony, amelynek keretében az Iskolaszövetkezet nappali tagozatos tanuló, hallgató tagja teljesíti személyes közreműködését, és amelyre a Ptk. megbízásra vonatkozó, valamint az Mt. törvényben meghatározott szabályait kell megfelelően alkalmazni.
xxv. Eseti megállapodás: iskolaszövetkezeti taggal kötött, meghatározott Szolgáltatási Szerződéshez kapcsolódó külső szolgáltatásra irányuló jogviszony részletszabályait meghatározó szerződés (továbbiakban: „Eseti Megállapodás”). Az Eseti Megállapodás, mint szerződés akkor jön létre, amikor az iskolaszövetkezeti tag az UniYou applikációban rányom a jelentkezés gombra és a jelentkezés elfogadását az iskolaszövetkezet emailben visszaigazolja. Ameddig az iskolaszövetkezet a visszaigazoló emailt nem küldi el a tagnak, addig az Eseti Megállapodás nincs megkötve.
xxvi. Bruttó díj: Szolgáltatási Szerződések teljesítése kapcsán az iskolaszövetkezeti tagot megillető – jogszabályi előírás alapján– díjazás.
xxvii. GDPR: Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: „általános adatvédelmi rendelet/GDPR”).

2. A TAGSÁGI ÁSZF TÁRGYA
1. Jelen dokumentum szabályozza az Iskolaszövetkezet és a nappali tagozatos hallgató, tanuló tagja (Tag) közötti gazdasági együttműködést, a személyes közreműködés módját – az Alapszabály keretei között.

2. A Tagsági ÁSZF meghatározza azokat a feladatokat, amelyek az iskolaszövetkezeti Tag személyes közreműködése körébe tartoznak.

3. Az Iskolaszövetkezet a tagsági jogviszony időtartama alatt a jelen ÁSZF-ben, az Eseti Megállapodásban vagy egyéb szerződésben meghatározott mennyiségben, módon és időtartamban biztosítja, hogy az Iskolaszövetkezet tagjai teljesíthessék személyes közreműködési kötelezettségüket, és közreműködésük arányában juttatásokban részesüljenek.

4. Az Iskolaszövetkezet az Eseti Megállapodásokban vagy – ha az adott jogviszonyra Eseti Megállapodás nem köthető – egyéb szerződésben rögzíti:

-az iskolaszövetkezeti tag által teljesítendő konkrét feladatokat,
-a feladatok teljesítéséhez szükséges képességeket és készségeket,
-a feladatok teljesítésének helyét, időpontját és időtartamát,
-a Szolgáltatást teljesítő tagokra vonatkozó beosztási rendet, és
-a feladat elvégzéséért járó juttatás összegét, bruttó díjat.

A Tag az UniYou applikáció felületén nyomon követheti az éppen aktuális Eseti Megállapodások (munkák) státuszát: „sikeres”, „elutasított”, „visszajelzésre vár”, „várólista”. A létrejött Eseti Megállapodásról az Iskolaszövetkezet emailben értesíti a Tagot. Ezzel jön létre az Eseti Megállapodás.

5. A Tag elfogadja, hogy az Iskolaszövetkezeti taggá válásával párhuzamosan az O.F.SZ. Zrt. számára egy bankszámlát nyit.

Számlanyitás-Szerződéskötés:

https://fizetesipont.hu/ofsz-altalanos-szerzodesi-feltetelek/

A Szerződés az O.F.SZ. és az Ügyfél között a Szerződés mindkét fél részéről történő aláírással, határozatlan időtartamra jön létre, de ez alapján az O.F.SZ. rendszerébe való (informatikailag naplózva dokumentált) berögzítésének az időpontját – a telefonos ügyfélszolgálat az O.F.SZ. ÁSZF-ének 9.4.1. pont szerinti működési idejében számítottan – követő 2 (kettő) óra (120 perc) elteltével lép ténylegesen hatályba. A Tag, mint az O.F.SZ. Ügyfele tudomásul veszi, hogy a Szerződés általa történt aláírását követően az O.F.SZ. a lefolytatott belső vizsgálata eredménye alapján a Szerződéstől ezen időben, a Szerződés tényleges hatályba lépése előtt, egyoldalú jognyilatkozattal, minden indoklási kötelezettség és minden kártérítési vagy kártalanítási kötelezettség nélkül elállhat. A Szerződés aláírása történhet papír alapon, vagy legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátott elektronikus okirat formájában. Az O.F.SZ. a papír alapú szerződést digitalizálja a digitális archiválásra vonatkozó mindenkori jogszabályok alapján. A Számlához a Tag igénye szerinti, legfeljebb a Hirdetményben meghatározott darabszámú, de legalább egy (1) darab Fizetési Kártya, illetve valamennyi Számlához Fizetési Kapu hozzáférés és SMS-üzenet szolgáltatás kapcsolódik.
Elektronikusan kötött szerződés feltételei az O.F.SZ alább i linkjén találhatók

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://ofsz.hu/wp-content/uploads/2023/03/Elektronikusan-kotott-penzforgalmi-szerzodes-ASZF-hatalyos-2023.05.01-tol.pdf

3. AZ ÁSZF HATÁLYA

1. A jelen ÁSZF a keltezés napját követő napon lép hatályba.

2. Jelen ÁSZF kiterjed minden olyan tagsági jogviszonyra, amely közrehatásával az Iskolaszövetkezet ellátja működéséhez szükséges tevékenységet, valamint az Iskolaszövetkezet, mint Szolgáltató, Szolgáltatást nyújt Magyarország területén.

3. Taggá válhat és tagsági megállapodást köthet minden jogképes természetes személy, aki az Alapszabályban foglaltaknak megfelel és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. A jelen ÁSZF a regisztráció során történő elfogadást követően, külön, ismételt elfogadás nélkül válik a 4. pontban meghatározott eseti megállapodás részévé. Az egyéb tagok külön megállapodást kötnek az Iskolaszövetkezettel.

4. Tagsági megállapodást köthet:
-minden cselekvőképes/jogképes természetes személy,
-aki az Alapszabályban foglaltaknak megfelel és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat, valamint
-nappali tagozatos hallgató, tanuló.
Az egyéb tagok külön megállapodást kötnek az Iskolaszövetkezettel.

5. Tagsági megállapodás érvényességéhez a 18 éven aluli Tagok esetében a törvényes képviselő hozzájárulása szükséges. A törvényes képviselő beleegyezésének megtételét követően az ÁSZF a 18 éven aluli Tagra is érvényes. A törvényes képviselő a beleegyezését egy erre kifejlesztett webes felületen teheti meg, melyet az iskolaszövetkezet továbbít arra a telefonszámra, amelyet a 18 éven aluli Tag, mint törvényes képviselője elérhetőségét az UniYou applikáció felületén adott meg.

6. Iskolaszövetkezet fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor, egyoldalúan módosíthatja. Erről iskolaszövetkezeti tagot írásban – e- mailen - értesíti, valamint az értesítést az Iskolaszövetkezet székhelyén kifüggeszti, és az értesítés átvételétől számított 8 (nyolc) napos határidőt biztosít neki arra, hogy a módosított Tagsági ÁSZF el nem fogadása esetén, a tagi megállapodást a felmondásra előírtak szerint felmondja. A 8 (nyolc) napos határidő jogvesztő, a 9. (kilencedik) naptól – felmondás hiányában – a módosított Tagsági ÁSZF irányadó az iskolaszövetkezeti taggal már megkötött Eseti Megállapodásokra is.

4. AZ ESETI MEGÁLLAPODÁS TÁRGYA, HATÁLYA

1. A Felek között személyes közreműködésre irányuló eseti megállapodás akkor jön létre, amennyiben a Tag a regisztrációkor elfogadta a jelen ÁSZF előírásait, illetve
-amikor a Tag az UniYou applikáció felületén rányom a jelentkezés gombra, ezzel kifejezve azt az akaratát, hogy az adott munkán részt vegyen és az Eseti Megállapodást megkösse, és
-az Iskolaszövetkezet e-mailben visszaigazolja, hogy a Tag jelentkezése elfogadottá vált.

Mindaddig ameddig a tag jelentkezése nem válik sikeressé az Eseti Megállapodás nem jön létre. A jelentkezés gomb megnyomásával a Tag elfogadja az Eseti Megállapodásban foglalt feltételeket és elismeri, hogy az adott Eseti Megállapodásra elfogadja a mindenkor hatályos Tagsági ÁSZF előírásait. Az Eseti Megállapodás a Tag által a jelentkezés gomb megnyomásával, az Iskolaszövetkezet által az e-mailen történő visszaigazolással kötelező érvényű a Felekre. A Tag személyes közreműködési kötelezettségét az Eseti Megállapodásban foglaltak szerint teljesíti.

2. A Tag feladatteljesítési kötelezettsége az Iskolaszövetkezettel kötött Eseti Megállapodás szerinti időpontban, külön megjelölés hiányában az Eseti Megállapodás iskolaszövetkezet általi e-mailben történő visszaigazolásának a napján keletkezik.

3. Az Eseti Megállapodás az abban foglalt időtartamra jön létre.

4. Az Eseti Megállapodás módosítása kizárólag csak írásban érvényes. Ez történhet e-mailen, telefonos értesítésben vagy az iskolaszövetkezet által üzemeltetett chat rendszeren keresztül, ami minden Tag számára elérhető az UniYou applikáció felületén.

5. Amennyiben a Tag a megkötött Eseti Megállapodást valamilyen okból kifolyólag nem tudja teljesíteni, erről az Iskolaszövetkezetet haladéktalanul értesíteni köteles. A Tag tudomásul veszi, hogy 48 (negyvennyolc) órán belüli igazolatlan lemondás esetén az Iskolaszövetkezet a keletkezett károk miatt az Eseti Megállapodással arányos, de legfeljebb 8.000,- (nyolcezer) forint értékű kártérítést vonhat le a Tag következő, vagy folyamatban lévő Eseti Megállapodásért járó díjazásából.  

6. Iskolaszövetkezet rögzíti, hogy az Eseti Megállapodás nem biztosít semmilyen kizárólagosságot az Iskolaszövetkezetnek a Tag foglalkoztatása tekintetében. Ennek megfelelően a Tag, mint természetes személy, jogosult munkavégzésre további szerződéseket kötni más személyekkel is, de amennyiben az így megkötött további szerződés(ek) sérti(k) az Iskolaszövetkezet hatályos Szolgáltatási Szerződései szerinti jogait, azok megsértéséért a Tag köteles helytállni. 18 éven aluliak esetében a Tagnak (és/vagy törvényes képviselőjének) jeleznie kell az Iskolaszövetkezetnek, ha egy adott héten más helyen, az Iskolaszövetkezet által biztosított munkáján kívül is munkát vállal a kiskorú Tag. Az Iskolaszövetkezet erre vonatkozó jelzés hiányában nem vállal felelősséget azért, ha a kiskorú Tag többet dolgozik, mint amennyit az Mt. engedne számára. Az Iskolaszövetkezet törekszik arra, hogy 18 éven aluli Tagok esetén biztosítsa, hogy ne léphessék túl az Mt.-ben meghatározott maximális munkaóra számot.

7. Eseti Megállapodás szerinti kötelezettségek teljesítésében akadályoztatott Tag köteles e tényről haladéktalanul értesíteni az Iskolaszövetkezetet. A Tagnak tilos maga helyett más személyt biztosítania, maga helyett elküldeni a Megbízóhoz, a helyettesítés kérdésköre kizárólag az Iskolaszövetkezet hatásköre.

8. Iskolaszövetkezet és Tag között egy időben több, egymástól szolgáltatásban, díjazásban eltérő Eseti Megállapodás is érvényben lehet.

5. A FELEK ESETI MEGÁLLAPODÁSSAL KAPCSOLATOS JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

1. A Felek a jelen ÁSZF-ből és az Eseti Megállapodásból eredő jogaikat és kötelezettségeiket a jóhiszeműség és tisztesség követelményének figyelembevételével, egymás érdekeinek kölcsönös tiszteletben tartásával kötelesek gyakorolni és teljesíteni.

2. Az Iskolaszövetkezetnek a valamely Szolgáltatási Szerződést teljesítő tagjának károkozása vagy személyiségi jog sértése esetén a Ptk. az alkalmazott károkozásáért való felelősség szabályait kell alkalmazni, azzal, hogy a harmadik személynek okozott kárért vagy személyiségi jogsértésért az Iskolaszövetkezet és a Megbízó egyetemlegesen felelnek (Szövetkezeti Tv. 10/B § (9) bekezdés). A Megbízó részére történő feladatteljesítés során a Szolgáltatás teljesítésében részt vevő Tagnak okozott kárért vagy személyiségi jogai megsértéséért az Iskolaszövetkezet és a Megbízó egyetemlegesen felel (Szövetkezeti Tv. 10/B § (10) bekezdés).

6. UTASÍTÁSADÁSI JOGKÖRÖK GYAKORLÁSA

1. A Felek a Szolgáltatási Szerződésekre vonatkozó ÁSZF alapján létrejövő Szolgáltatási Szerződések teljesítésében résztvevő iskolaszövetkezeti tagok feletti utasítási jogköröket a Szövetkezeti Tv- ben, illetve e fejezetben foglaltaknak megfelelően, megosztva gyakorolják.

A) A Megbízó utasításadási jogai és kötelezettségei

1. A Megbízó a Szövetkezeti Tv. 10/B. § (3) bekezdésére hivatkozással kizárólagosan jogosult és köteles a feladat és a Szolgáltatás teljesítését végző Tagot ellenőrizni, irányítani, utasítani, különösen a feladatteljesítés módjának, idejének és ütemezésének körében.

2. A Megbízó a Szövetkezeti Tv 10/C. § rendelkezéseinek megfelelően köteles együttműködni az Iskolaszövetkezettel, mint Szolgáltatóval, így különösen biztosítani az Iskolaszövetkezet képviselőjének – feladatteljesítési időben – a feladatteljesítés helyére történő belépését és köteles tájékoztatni az Iskolaszövetkezetet a feladat és a Szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos lényeges körülményekről.

3. A Megbízó az Munkavédelmi Tv. 55. § (1) bekezdésnek megfelelően köteles gondoskodni a Szolgáltatás teljesítésében résztvevő Tagok tűz-, és balesetvédelmi oktatásáról. A Megbízó köteles az Iskolaszövetkezetet haladéktalanul értesíteni, amennyiben tudomást szerez arról, hogy a Szolgáltató tagjait feladatvégzésükkel összefüggésben, a feladatvégzés ideje alatt valamilyen sérülés vagy kár érte.

4. A Megbízó saját költségére biztosítja a Szolgáltatás teljesítésében résztvevő Tagok részére a szükséges munkaruhát és a munkavédelmi eszközöket.

5. A Megbízó köteles gondoskodni a Szolgáltatás teljesítésében résztvevő Tag feladatteljesítési idejének és pihenő idejének a Szövetkezeti Tv. vonatkozó rendelkezései szerint foglaltaknak megfelelő beosztásáról és nyilvántartásáról.

6. A Megbízónál az Iskolaszövetkezet minden, Szolgáltatási Szerződés teljesítésében résztvevő Tagja, az Iskolaszövetkezet és az iskolaszövetkezeti tagok között létrejött eseti megállapodásban rögzített feladatteljesítési időben teljesíti feladatát. A feladatteljesítés módját és ütemezését a Megbízó jogosult meghatározni, és erről közvetlenül a feladatteljesítést végző Tagot, valamint az Iskolaszövetkezetet köteles tájékoztatni.

7. A Megbízó – az Iskolaszövetkezettel egyeztetve – jogosult meghatározni azon Tagoknak a körét, akik révén a Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződésben foglalt kötelezettségeit teljesíti. A Megbízó e jogosultságáról lemondhat. A Megbízó e jogáról történő lemondás nem értelmezhető akként, hogy a Megbízó nem jogosult kifogást emelni az Iskolaszövetkezetnek a Szolgáltatás ellátására kijelölt iskolaszövetkezeti tagok feladatvégzésével kapcsolatban és nem jogosult más iskolaszövetkezeti tag kijelölését kérni az Iskolaszövetkezettől. A Megbízó ezen igényét az Iskolaszövetkezet által a Megbízó részére biztosított webes felületen tudja jelezni.

8. A Megbízó minden esetben meggyőződhet arról, hogy a Szolgáltatási Szerződés teljesítésében részt vevő Tagok valóban megfelelő szerződéses kapcsolatban állnak az Iskolaszövetkezettel. Ennek elmulasztásából eredő károkért a Megbízó korlátlan felelősséggel tartozik.

9. A Megbízó a Szolgáltatási Szerződésben és a Szövetkezeti Tv-ben rögzített jogait és kötelezettségeit köteles rendeltetésüknek megfelelően gyakorolni és teljesíteni. E kötelezettségeinek megszegéséből eredő károkért a Megbízó felelősséggel tartozik.

10. Az eseti megállapodásokban kerül meghatározásra, hogy adott Tagnak mely Szolgáltatással kapcsolatosan ki a Megbízó személye, ki a Megbízó oldaláról a közvetlen operatív utasításokra jogosult képviselője. Egyedi megbízást a Megbízó az Iskolaszövetkezet által a Megbízó részére biztosított webes felületen tud leadni. Az egyedi megbízás leadása teljesen automatikus folyamat, amelyhez az Iskolaszövetkezet jóváhagyása csak abban az esetben szükséges, ha a Megbízó szakmai gyakorlatot kíván biztosítani az Tagok számára.

11. A Megbízó felelősséget vállal azért, hogy az egyedi megbízás leadásakor a számára biztosított webes felületen jelzi a Tagok számára, ha az adott munka betöltéséhez nem elegendő az orvosi alkalmassági vizsgálat, hanem egészségügyi kiskönyv (Egészségügyi nyilatkozat és vizsgálati adatok, C.3151 nyomtatvány) is szükséges. A Megbízó köteles az egészségügyi kiskönyv meglétét a megbízásban feltüntetett kezdő időpontban ellenőrizni. Az egészségügyi kiskönyv hiányából eredő károk esetében az Iskolaszövetkezet kizárja a felelősségét, minden esetben a Megbízót terheli a helytállási kötelezettség.

B) Az Iskolaszövetkezet utasításadási jogai és kötelezettségei

1. Az Iskolaszövetkezet köteles gondoskodni arról, hogy Tagjai igazolják tanulói, hallgatói jogviszonyukat. Másodszori felszólítást követően, tisztázatlan tanulói, hallgatói jogviszony esetén az Iskolaszövetkezet kezdeményezheti a tagkizárást.

2. Az Iskolaszövetkezet szavatol azért, hogy a Szolgáltatási Szerződések teljesítésében részt vevő Tagok az Iskolaszövetkezetnél megfelelő szerződéses kapcsolatban állnak, velük az Iskolaszövetkezet a Sztv. és az egyéb jogszabályok rendelkezéseinek mindenben megfelelő tagi megállapodást köt.

3. Az Iskolaszövetkezet törekszik arra, hogy a Tag a jelentkezés időpontjában rendelkezzen érvényes orvosi alkalmasságival.

4. Az Iskolaszövetkezet köteles a Szolgáltatási Szerződés vagy egyéb szerződés teljesítését végző Tagjainak díjazását a vonatkozó jogszabályokban foglaltak szerint számfejteni, és a jogszabályokban, illetve a Tagokkal kötött megállapodásokban rögzített határidőig a Tagok számára átutalni.

7. AZ ESETI MEGÁLLAPODÁS MEGSZŰNÉSE ÉS MEGSZÜNTETÉSE; A SZERZŐDÉSSZEGÉS

1. Az Eseti Megállapodás megszűnik:
-iskolaszövetkezeti tagság megszűnésekor,
-közös megegyezéssel,
-felmondással,
-ha az Iskolaszövetkezet ellen csőd- illetve felszámolási eljárás indul vagy ha jogutód nélkül megszűnik, valamint,
-ha az Iskolaszövetkezet, mint Szolgáltató és Megbízó közötti Szolgáltatási Szerződés megszűnik, amelyre tekintettel az Eseti Megállapodás létrejött, vagy ha a kapcsolódó Szolgáltatási Szerződés teljesítése lehetetlenné vált.

A Felek az Eseti Megállapodás bármilyen okból történő megszűnése, illetve megszüntetése esetén kötelesek egymással az Eseti Megállapodásban feltüntetett fizetési rendszerben elszámolni.

2. Ha a Tag az Iskolaszövetkezeti tagságának megszüntetését indítványozza, akkor a tagság megszüntetése előtt a folyamatban lévő Eseti Megállapodásokat az iskolaszövetkezet jogosult megszüntetni, majd a Tag kilépése ezután következik be.

3. Az Eseti Megállapodás megszűnik, ha az egyedi megbízást, amelyre az Eseti Megállapodás vonatkozott a Megbízó lemondja. A lemondásról az Iskolaszövetkezet a Tagot haladéktalanul értesíti. Az egyedi megbízás lemondásából eredő károkért az Iskolaszövetkezet nem vállal felelősséget.

4. A  Felek az Eseti Megállapodást közös megegyezéssel bármikor, a jövőre nézve megszüntethetik.

5. Súlyos szerződésszegésnek, ezáltal az Eseti Megállapodás azonnali hatályú felmondására okot adó körülménynek minősül különösen, de nem kizárólagosan:
a) az együttműködési kötelezettség megsértése,
b) titoktartási kötelezettség megsértése,
c) 30 (harminc) napot meghaladó fizetési késedelem,
d) Tag igazolatlan hiányzása, valamint többszöri hanyag, nem megfelelő feladat teljesítése,
e) a Tag a Megbízónál tanúsított azon magatartása, amely az Iskolaszövetkezet jó hírnevét sérti.

6. A szerződésszegésért felelős Fél teljes körű kártérítési felelősséggel tartozik az általa a szerződésszegéssel a másik Félnek okozott kárért.

7. Az Eseti Megállapodás megszűnésére irányuló nyilatkozatok kizárólag írásban, az Iskolaszövetkezet által az applikációs felületen biztosított chat rendszeren keresztül, továbbá e-mailben érvényesek.

8. Az Eseti Megállapodás megszűnését követően az Iskolaszövetkezet újabb Eseti Megállapodást csak új szerződésre vonatkozó feltételekkel kezdeményezhet.

8. ESETI MEGÁLLAPODÁS DÍJAZÁSA

1. Az Iskolaszövetkezet a Tagoknak az Eseti Megállapodásokért járó díjazást az Eseti Megállapodás leírásában szereplő összegben és módon utalja át a Tag által a belépéskor az UniYou applikáció felületén megadott bankszámlára.

2. Az Iskolaszövetkezet az Alapszabálynak megfelelően a kötelező 1.000,- (ezer) forint vagyoni hozzájárulást minden Tagtől az első Eseti Megállapodásért járó kifizetésből, automatikusan vonja le.

3. A Tag tudomásul veszi, hogy Eseti Megállapodásért járó díjazást az Iskolaszövetkezet azután utálja át a Tag részére, miután azt a Szolgáltatás fogadója az Iskolaszövetkezet felé leigazolta.

9. UniYou APPLIKÁCIÓ

1. Az Iskolaszövetkezethez belépni kívánó Tagok az ehhez szükséges nyilatkozatokat az applikáció felületén tehetik meg és fogadhatják el a szükséges dokumentumokat.

2. Az Iskolaszövetkezet a belépéshez szükséges adatokat két féle képen kapja meg. Az első eset azoknak az adatoknak a köre, amit a Tag az O.F.SZ. Zrt.-nél történő bankszámlanyitás közben ad meg és melyet a Tag erre irányuló felhatalmazása után az O.F.SZ. Zrt. elküld az Iskolaszövetkezetnek (továbbiakban: „O.F.SZ. Zrt.-től érkező adatok”). A második körbe tartoznak azok az adatokat, amiket a Tag közvetlenül az Iskolaszövetkezetnek az applikáció felületén ad meg (továbbiakban: „UniYou applikáció felületén megadott adatok”). Mindkét adatkörbe tartozó adatokat az Iskolaszövetkezet a mindenkori hatályos adatkezelési tájékoztatója alapján tárolja és kezeli.

3. Az Eseti Megállapodások elvállalásához szükséges adat az érvényes diákigazolvány, amely biztosítja, hogy a Tag rendelkezik aktív nappali tagozatos hallgatói jogviszonnyal (ennek hiányában: iskolalátogatási igazolás); továbbá az érvényes orvosi alkalmassági megléte. Ezeknek a megújítására az Iskolaszövetkezet az applikáción keresztül a Tagot a lejárat előtt figyelmezteti és a Tag a megújítást az applikációba való érvényes dokumentum feltöltésével tudja elvégezni.

4. A Tag az egyes Eseti Megállapodásokhoz kapcsolódó jelenléti ívet az applikáció felületén tudja leadni. A jelenléti ív elfogadásához a Megbízó elfogadása szükséges. Amennyiben a Megbízó a leadott jelenléti ívet elutasítja a Tag a Megbízó által adott instrukciók alapján tudja módosítani a jelenléti ívet.

5. A jelenléti ív módosítására mindaddig van lehetőség, ameddig az a Megbízó által elfogadásra nem kerül. Ezt követően az Iskolaszövetkezet a jelenléti ív módosításával kapcsolatos igényeket már nem tud befogadni.

6. Amennyiben a jelenléti ívvel kapcsolatban a Tag és a Megbízó között vita alakul ki, az Iskolaszövetkezet rendezi az ügyet. Ilyen esetben a Tag köteles haladéktalanul értesíteni az Iskolaszövetkezet ügyfélszolgálatát.

7. A tárgyhónapban végzett Eseti Megállapodások jelenléti ív elfogadásának legkésőbbi időpontja az adott hónap utolsó munkanapja. A késedelmes elfogadásból keletkező károkért a Megbízó felel.

8. Az applikációban azokat a napokat, amiket a Megbízó elfogadott zöld színnel jelöljük. Ezek a napok/órák már nem módosíthatóak és bekerülnek az ‘Elfogadott órák’ alá. Azokat a napokat, amiket a Megbízó elutasított piros színnel jelöljük. Ezek a napok/órák csak az elutasítást és indoklást tartalmazó értesítésre kattintva módosíthatóak. Elfogadásra váró jelenléti ívek sárga színűek és addig szerkeszthetők, amíg el nem fogadják.

9. Az applikáció lehetőséget ad arra, hogy a Tag az Eseti Megállapodáshoz kapcsolódó teljesítésének az óráit előre megtervezze (továbbiakban: „munkaidő tervezet”). Ezeket a tervezetek a Megbízó által elfogadásig módosíthatók.

10. A munkaidő tervezet nem azonos a jelenléti ívvel, így ez alapján teljesítés nem fogadható el.

11. A Tag az applikáció felületén a profil oldal alatt lévő „jelentkezéseim” menü pont alatt tudja követni a leadott jelentkezések státuszát.

12. A Tag az applikáció felületén a profil oldal alatt az „önéletrajz” menü pont alatt tudja elkészíteni az önéletrajzát. Azoknál az Eseti Megállapodásoknál, ahol a Megbízó önéletrajzot vár el, a Tag által kitöltött önéletrajz és abba foglalt adatok megjelennek a Megbízó által használt felületen.

10. A VIS MAIOR ESETEI

1. Vis maiornak minősül, ha bármely Fél az érdekkörén kívüli, elháríthatatlan külső ok (így különösen kormányzati, önkormányzati vagy hatósági döntések, jogszabályi előírások, elemi csapások, háború, általános vagy tömegközlekedési sztrájk, igazolt tömegközlekedési üzemzavar, vészhelyzet) miatt átmenetileg nem képes a jelen ÁSZF-ben, illetve a Szolgáltatási Szerződések teljesítése kapcsán kötött Eseti Megállapodásokban, egyéb szerződésekben foglalt kötelezettségeinek eleget tenni.

2. A Vis Maior körülmények mentesítik a Feleket a jelen megállapodás szerinti kötelezettségeik teljesítése alól, olyan mértékben, amennyire a Vis Maior esemény az érintett Felet gátolja a jelen megállapodás teljesítésében. A mentesítés kizárólag arra az időre szól, ameddig a szóban forgó Vis Maior esemény hatása fennáll.

3. A kötelesek minden ésszerű intézkedést megtenni annak érdekében, hogy a vis maior következményeit minimálisra csökkentsék.

11. JOGFENNTARTÁS

1. Az Iskolaszövetkezet mint Szolgáltató, fenntartja a jogot a Szolgáltatási Szerződés teljesítése során a teljesítésre beosztott tag(ok) személyét illető cserére.

2. Az Iskolaszövetkezet fenntartja az Eseti Megállapodásokban használt díjak rendszerének módosítási jogát.

3. Az Iskolaszövetkezet fenntartja a jogot, hogy a Tagot kizárja a külső szolgáltatás teljesítéséből, amennyiben, kötelezettségét súlyosan megszegi és többször is panasz érkezik rá bármely Szolgáltatás fogadótól.

12. KAPCSOLATTARTÁS

1. A Szolgáltatási Szerződések teljesítését érintő Eseti Megállapodások kapcsán a Felek közötti kapcsolattartás az alábbiak szerint történik.

A) A kapcsolattartás módjai és a határidők számítása

1. Jelen ÁSZF, illetve a Szolgáltatási Szerződések teljesítésével kapcsolatos Eseti Megállapodások, valamint egyéb szerződések szerint szükséges valamennyi nyilatkozatot a Felek írásban (elektronikus úton az Iskolaszövetkezet által üzemeltetett az applikáció felületén elérhető chat rendszeren keresztül vagy e-mailben) kötelesek megtenni. A szerződésszegéssel, illetve bármely Eseti Megállapodás, valamint egyéb szerződés megszűnésével, megszüntetésével kapcsolatos nyilatkozatok elsődlegesen elektronikus úton kézbesíthetők. Postai kézbesítés esetén, az írásbeli közlés szabályszerűen átadottnak minősül, amennyiben azt a másik félnek az itt megjelölt kézbesítési címére küldték. Vita esetén a jognyilatkozatot tevő felet terheli annak bizonyítása, hogy a közlés szabályszerűen megtörtént.

2. Személyes kézbesítés esetén a kézbesítés időpontja az igazolt átvétel napja.

3. Ajánlott és/vagy tértivevényes postai kézbesítés esetén a kézbesítés időpontja az átvétel napja. Az írásbeli nyilatkozatok akkor is szabályszerűen közöltnek tekintendők, ha a címzett az átvételt megtagadta, vagy a küldeményt nem vette át. Ilyen esetben a kézbesítés időpontja az átvétel megtagadásának napja, vagy az eredménytelen kézbesítési kísérlet esetén a kézbesítés eredménytelen megkísérléséről szóló postai jelentés napja.

4. Az átvétel napja telefax és más kézbesítési jelentéssel járó telekommunikációs úton történő továbbítás esetén az a munkanap, amelyen az üzenetet továbbították. Amennyiben a telefax értesítés vagy a kézbesítés munkanapon 16.00 óra után, vagy nem munkanapon történik, akkor a kézbesítés időpontjának a következő munkanap 10:00-t kell tekinteni.

5. Elektronikus úton való kapcsolattartás során a kézbesítés időpontja az elektronikus üzenet másik fél levelezőszerverére történő megérkezésének időpontja. Elektronikus úton való kapcsolattartásra egyebekben a telefax útján való kommunikáció szabályait kell alkalmazni. Felek megállapodnak, hogy a Szolgáltatási Szerződések operatív végrehajtásával összefüggő napi kapcsolattartás során elsődlegesen az iskolaszövetkezet által üzemeltetett az applikációból elérhető chat felületen és e-mail útján való kapcsolattartást használják.

6. A több módon is megküldött értesítések esetén az első kézbesítés időpontja az irányadó.

7. E fejezet tekintetében nem minősül munkanapnak a szombati nap akkor sem, ha azt az illetékes miniszter rendeletében munkanappá nyilvánította.

8. Az ÁSZF módosításáról szóló értesítőt az Iskolaszövetkezet e-mail útján küldi meg a Tagnak, a Tag belépési nyilatkozatán általa megadott e-mail címre.

B) A kapcsolattartásra kijelölt személyek

1. A Tagi ÁSZF-vel, valamint a Szolgáltatási Szerződések teljesítésével kapcsolatban (eseti megállapodások, egyéb szerződések) a Felek egymással a kapcsolatot az alábbi felületeken keresztül tartják:

a) Az Eseti Megállapodások megkötésével, módosításával és megszüntetésével kapcsolatban
-Iskolaszövetkezet: Ügyfélszolgálat, amelyet a Tag az Iskolaszövetkezet által üzemeltetett az applikációból és weboldalról elérhető chat felületen, illetve az applikációban és a weboldalon megadott e-mail címre történő írással ér el,
-Tag: belépési nyilatkozat szerinti személy.

b) A Szolgáltatási Szerződések operatív teljesítésével kapcsolatos személyek megnevezését és elérhetőségeit az Eseti Megállapodások tartalmazzák, amennyiben a Megbízó az Iskolaszövetkezet felé a megbízás leadásakor ilyen személyt külön megjelölt. Ennek hiányában a Tag az Iskolaszövetkezet ügyfélszolgálatát köteles keresni.

c) A juttatások pénzügyi teljesítésével, igazolások kiállításával kapcsolatban kijelölt kapcsolattartó személyek neve, beosztása, telefon- mobil és fax-száma, postai és email címe
-Iskolaszövetkezet: a) pont szerinti
-Tag: a) pont szerint

13. A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA

1. Az Iskolaszövetkezet kizárja a felelősségét minden olyan kárért, amely a Szolgáltatás teljesítése során a Tag szándékos károkozó magatartásából ered, ezt a kárt teljes mértékben a kárt okozó köteles viselni.

2. Az Iskolaszövetkezet kizárja felelősségét minden olyan kárért, amely előre nem látható, illetve el nem hárítható külső okból (pl. vis maior) ered.

3. Az Iskolaszövetkezet kifejezetten kizárja felelősségét a következményi károk tekintetében. Az Iskolaszövetkezet kártérítési felelősségének felső összeghatára az érvényes, folyamatban lévő eseti megállapodás díjára korlátozott, kivéve, ha jogszabály a felelősség ilyen korlátozását kifejezetten kizárja.

4. Amennyiben a Tag részére, az eseti megállapodásokban meghatározott díj késedelmes kifizetése a Megbízó késedelmes fizetésére vezethető vissza, az Iskolaszövetkezetet a késedelemmel értintett időszakra késedelmi kamat nem terheli.

14. TITOKTARTÁS

1. A Felek az eseti Megállapodások létrehozása és teljesítése kapcsán tudomásukra jutott adatokat üzleti titokként kötelesek kezelni.

2. A Felek kötelezik magukat arra, hogy védik és őrzik a Szolgáltatási Szerződések teljesítése során tudomásukra jutott adatokat, információkat, dokumentumokat, és minden erőfeszítést megtesznek annak érdekében, hogy azok megfelelő védelmét biztosítsák, valamint a Felek gondoskodnak arról, hogy ha bizalmas adathoz hozzáférhetnek, betartsák az adatvédelmi jogszabályok előírásait, illetve, hogy ezen adatokhoz csak azok férhessenek hozzá, akik jogosultak azok megismerésére és felhasználására.

3. Amennyiben a Szolgáltatási Szerződések, Eseti Megállapodások vagy egyéb szerződések teljesítése során bármelyik Fél minősített adatokba nyer betekintést, vagy azok birtokába jut, köteles a GDPR-ban, és az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben foglaltaknak megfelelően eljárni.

4. Nem minősül üzleti titoknak az állami költségvetés felhasználásával kapcsolatos adat, valamint az az adat, amelynek megismerését vagy nyilvánosságra hozatalát külön törvény közérdekből elrendeli. A nyilvánosságra hozatal azonban nem eredményezheti az olyan adatokhoz − így különösen a technológiai eljárásokra, a műszaki megoldásokra, a gyártási folyamatokra, a munkaszervezési és logisztikai módszerekre, továbbá a know-how-ra vonatkozó adatokhoz − való hozzáférést, amelyek megismerése az üzleti tevékenység végzése szempontjából aránytalan sérelmet okozna, feltéve, hogy ez nem akadályozza meg a közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét.

5. A Felek felelősséggel tartoznak minden olyan kárért, amely a jelen fejezetben körülírt adatkezelési, titoktartási kötelezettségük megszegéséből származik.

6. A Feleket a jelen fejezet szerinti titoktartási kötelezettség az eseti megállapodások – vagy helyettük megkötött egyéb szerződések - megszűnését követően is terheli.

15. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

1. Jelen Tagsági ÁSZF szerkezete és számozása, az egyes fejezetek, szakaszok címe kizárólag a könnyebb érthetőséget és áttekinthetőséget szolgálja, a Tagsági ÁSZF tartalmára kihatása nincs.

3. Amennyiben a jelen Tagsági ÁSZF vagy ez alapján kötött Eseti Megállapodás bármely rendelkezését valamely hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság vagy más hatóság részben vagy egészben érvénytelennek nyilvánítja, akkor az ilyen rendelkezés érvénytelensége nem eredményezi a teljes Tagsági ÁSZF vagy eseti megállapodás érvénytelenségét. A Tagsági ÁSZF vagy eseti megállapodás érvénytelenséggel nem érintett részei érvényben maradnak és kikényszeríthetők, kivéve, ha az érvénytelen vagy annak minősített rendelkezések nélkül a Felek az eseti megállapodást egyáltalán nem kötötték volna meg. Amennyiben a Felek nem helyettesítik az érvénytelen rendelkezést egy érvényes rendelkezéssel, akkor a vonatkozó jogszabályokban szereplő előírásokat kell alkalmazni az érvénytelen kikötés helyett.

4. Felek a jelen Tagsági ÁSZF és Eseti Megállapodások teljesítése során felmerülő vagy ahhoz kapcsolódó bármely jogvitát elsősorban tárgyalásos úton igyekeznek megoldani, minden tőlük ésszerűen elvárhatót megtesznek a vitás kérdések békés rendezése érdekében, továbbá a kárelhárítás és kárenyhítés területén szorosan együttműködnek.

5. Jelen Tagsági ÁSZF-re és annak értelmezésére, illetve a Tagsági ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a szövetkezetekről szóló 2006. évi X. Törvény, valamint Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései, valamint az egyéb vonatkozó jogszabályok az irányadók.

Budapest, 2023. 10. 31.

Hatályba lépés napja: 2023. 10. 31.